In het RTL-programma Oh Oh Cherso draagt het personage Elize ‘Slimpie’ Kruuk de laatste paar afleveringen een broekje met het bekende Slimpie naamlogo. Slimpie distantieert zich hier nadrukkelijk van en is erg ongelukkig met het gebruik van het naamlogo in dit programma. Dit vanwege de associatie die de kijkers wellicht maken met het merk Slimpie in relatie tot het programma en het gedrag van deze personen. Slimpie richt zich met haar suikervrije producten tot een geheel andere doelgroep, namelijk kinderen van 4-12 jaar. Het broekje is ongetwijfeld ludiek bedoeld, maar Slimpie wil benadrukken dat het niets met deze ‘reclame’ in Oh Oh Cherso te maken heeft.

De Slimpie producten bieden een verantwoord alternatief met 0% suiker voor iedereen die toch lekker wil snoepen en drinken. Het assortiment van Slimpie bestaat uit waterijsjes, diverse smaken limonadesiroop, gummies, lollies en spekkies allen met 0% suiker.