Aanstaande maandag trapt Britt Scholte, actrice en YouTuber, de antipestencampagne van Cartoon Network af. Met de boodschap ‘Wees een maatje, geen pestkop’ roept ze kinderen op om voor elkaar op te komen zodat niemand zich alleen hoeft te voelen. Met deze campagne sluit Cartoon Network aan bij de landelijke ‘Week tegen Pesten’, die wordt georganiseerd door Stichting School & Veiligheid. Dat pesten nog altijd een groot probleem is, blijkt uit de 50.000 keer dat de website Pestweb, onderdeel van Stichting School & Veiligheid, wordt bezocht.
‘CN Buddy Network’ is een doorlopende campagne van Cartoon Network in heel Europa waarmee de zender een platform aanbiedt om het bewustzijn rond pesten te verhogen en om kinderen aan te zetten iets tegen pesten te doen. Op het online platform: buddy.cartoonnetwork.nl staan video’s in Cartoon Network’s unieke animatiestijl waarmee de zender kinderen wil motiveren om over hun ervaringen te spreken, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen. Naast de video’s en tips staat daar ook de onderstaande maatjescode op.