Restaurant Week KIDS: een hap voor een lach


Amsterdam,14 maart 2012 – DiningCity.nl gaat in nauwe samenwerking met Stichting CliniClowns de allereerste Restaurant Week KIDS ter wereld organiseren. Tijdens de meivakantie (28 april – 6 mei) kunnen ouders hun kinderen mee uit eten nemen naar een van de 250 geselecteerde restaurants door heel Nederland. Het concept is bijna hetzelfde als tijdens de reguliere Restaurant Week: genieten van een driegangendiner of –lunch tegen een gereduceerde prijs, alleen worden er nu culinaire lekkernijen speciaal voor kinderen bereid. Kortom, patat met een frikadel en appelmoes is uit den boze. Vanaf woensdag 4 april 10.00 uur kunnen er tafels geboekt worden via http://www.restaurantweekkids.nl. Van ieder verkocht menu gaat 1,50 euro naar Stichting CliniClowns.

De Restaurant Week KIDS is hét moment om kinderen (t/m 14 jaar) kennis te laten maken met culinair eten dat helemaal op hen is afgestemd. Onder andere restaurant Rootz in Limmen (van Masterchef Peter Lute), Restaurant Sluizer in Amsterdam en landgoed Mirabelle in Breda hebben al aangegeven de uitdaging aan te gaan. “Je moet kinderen niet te veel betuttelen, maar ze als volwassenen behandelen. Voor kinderen is smaak een ontdekkingsreis en ik vind het leuk om hier – als professional in de keuken – een bijdrage aan te mogen

leveren”, zo vertelt Peter Lute. Lute wil een gerecht maken dat zowel bij volwassenen als bij kinderen in de smaak valt. Tijdens de week zijn de ouders met kinderen tussen 17.00 uur en 19.00 uur welkom om te smullen van een heerlijk verrassingsmenu. Om 20.00 uur is het culinaire kinderfeest weer afgelopen. Op 27 maart 2012 wordt de volledige deelnemerslijst bekendgemaakt op www.restaurantweekkids.nl.

Een hap voor een lach
Van elk verkocht menu gaat 1,50 euro naar Stichting CliniClowns. Voor een driegangendiner betaal je tijdens de restaurantweek 30 euro (kinderen betalen 15 euro) en voor een lunch voor 25 euro (kinderen betalen 12,50 euro).

Gouden Paplepel
DiningCity.nl en Stichting CliniClowns lanceren een nieuwe publieksprijs voor de meest kindvriendelijke restaurants: de Gouden Paplepel. Alle bezoekers aan de Restaurant Week KIDS ontvangen na afloop van hun bezoek aan het restaurant een beoordelingsformulier om hun stem uit te brengen. De winnaars worden op 15 mei bekendgemaakt.

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s