Het Centraal Podium Mediawijsheid van Mediawijzer.net op de IPON beurs (onderwijs en ICT) heeft vandaag in het teken gestaan van media en opvoeding met diverse activiteiten. De elfjarige ‘social media-expert’ Adil Akmouni overhandigde het eerste Suske en Wiske Mediawijsheid-exemplaar aan directeur SBS Productions Eric Eljon. Verder beantwoordde bijzonder hoogleraar Mediaopvoeding Peter Nikken de eerste vraag op Mediaopvoeding.nl van Eric Eljon over de relatie tussen mediaopvoeding en wereldnieuws. Ook zijn de conclusies en aanbevelingen toegelicht van het recente Onderzoek Mediawijsheid in het onderwijs van het ITS (Radboud Universiteit Nijmegen). Centrale conclusie van de dag: met mediawijsheid kun je niet vroeg genoeg beginnen, ouders en leerkrachten spelen hierin een belangrijke rol.
Suske en Wiske Mediawijsheid
De elfjarige ‘social media-expert’ Adil Akmouni overhandigde het eerste Suske en Wiske Mediawijsheid-exemplaar ‘de Sinistere site’ aan directeur SBS Productions Eric Eljon. Adil is dagelijks bezig met social media en staat zelf in deze Suske en Wiske. In de tweede helft van april zullen de 150.000 bestelde exemplaren van dit stripalbum verspreid worden onder scholen, bibliotheken en ouders. Het themanummer is een initiatief van Prima Onderwijs in samenwerking met Mediawijzer.net en Digivaardig & Digibewust en is bedoeld om mediawijsheid onder jongeren te bevorderen. Voor meer informatie of het bestellen van de strip kunt u terecht op www.prima-online.nl/suskeenwiske. Deze unieke strip is nog tot en met 31 mei te bestellen (!)
Zie ook: Tijd voor Mediawijsheid.