PEGI, de Kijkwijzer voor games, start deze maand een clipcampagne in verschillende grote Nederlandse speelgoedwinkels, warenhuizen, muziek- en elektronicazaken. De campagne WEES WIJS MET GAMES is bedoeld om ouders en kopers van games te attenderen op de leeftijdsadviezen van PEGI. Voor de campagne zijn vijf korte clips ontwikkeld die aandacht besteden aan mogelijke risicovolle inhoud van games, zoals geweld, angst, seks, grof taalgebruik, en aan de risico’s van online gamen. Daarnaast is er een langere clip waarin deze thema’s zijn samengebracht.
De campagne is in de eerste plaats gemaakt voor de verkooppunten van games. Dat gebeurt via narrowcasting in de vestigingen en op de websites van winkelketens met een groot marktaandeel in gameverkopen. De clips worden daarnaast ook verspreid via online media die voorlichting geven aan ouders en gameconsumenten. De Europese brancheorganisatie voor games ISFE zal de campagne gaan verspreiden via belangrijke internationale gamedistributeurs.
De campagne is een initiatief van het NICAM (de organisatie achter Kijkwijzer en PEGI), de brancheorganisatie voor de entertainmentindustrie NVPI, en van ISFE. Verantwoordelijk voor de strategie en creatie van de campagne zijn Paul Verstraeten Communicatie en het PEGI bureau van het NICAM (Martijn Huigsloot, Maud van der Hulst). Het ontwerp, de animatie en productie zijn van NMTRIX (Michael Visser en Patrick Nijman). De campagne kan worden gerealiseerd dankzij de medewerking van verschillende winkelketens in Nederland.
Dat werd tijd!
Echt wel goed dat hier aandacht aan wordt besteed!
LikeLike