De actie van EM-TÉ en Golff waarbij klanten kunnen sparen voor gratis voorleesboekjes van Kabouter Plop is een overweldigend succes. In de eerste weken van de actie is de run op de boekjes zo groot geweest dat de voorraad in de meeste winkels op dit moment tijdelijk uitgeput is, met nog twee actieweken voor de boeg.
Commercieel directeur Johan van Heerebeek: ”We zijn echt overdonderd door het succes. Voor de actie van start ging, wisten we natuurlijk dat Kabouter Plop ontzettend populair is bij onze kleinste klantjes. Echter, dat we na vier weken al ruim een half miljoen voorleesboekjes zouden hebben weggegeven, hadden we niet durven dromen. Op dit moment draaien de drukpersen op volle toeren om aan de enorme vraag naar boekjes te voldoen. Eén ding is zeker: we zullen niemand teleurstellen, iedereen die bij ons gespaard heeft voor de boekjes zal ze ook krijgen, daar zorgen we natuurlijk voor.
In de media lijkt het de laatste tijd alleen nog maar te gaan over welke supermarkt de meeste prijzen kan verlagen, maar wij bewijzen dat het simpelweg verlagen van de prijzen geen garantie is om klanten aan je te binden. Wij koppelen die lage prijzen namelijk aan een ruim assortiment met echt ambachtelijke versproducten en veel aandacht voor klantvriendelijkheid. Bij het laatste moet je natuurlijk ook denken aan dit soort sympathieke spaaracties. Deze combinatie blijkt zeer goed te werken, hetgeen met name in de laatste weken weer bevestigd wordt.”