Laat je kind niet vallen – campagne kinderveiligheid


Volgens Consument en Veiligheid laat maar liefst 80% van de ouders hun kind wel eens alleen op het balkon spelen, gebruiken 3 van de 5 ouders geen raamslot, en laat 20% hun baby wel eens alleen op de commode liggen. Op 12 januari jl heeft de organisatie de campagne ‘Laat je kind niet vallen’ gelanceert om ouders bewust te maken van gevaarlijke situaties.

Eric Clapton gaf toestemming om zijn nummer ‘Tears in Heaven’ te gebruiken voor het  TV-spotje. In 1991 verloor hij zijn 4 jaar oude zoontje Conor. Hij overleed door een val uit het raam vanaf de 53e verdieping, terwijl ze verstoppertje speelden. 

Voor tips ter voorkoming van onveilige situaties kun je terecht bij je consultatiebureau en op www.valwijzer.nl. Op deze site vind je informatie over EHBO, de ontwikkelingsfase van kinderen, gekoppeld aan tips om ongevallen te voorkomen en beweegoefeningen.

Consument en Veiligheid organiseert ook valclinics op basisscholen. Op kinderdagverblijven worden kinderen gestimuleerd om te bewegen, omdat een goede motoriek de kans op een val verkleint.

 

Advertenties

Een Reactie op “Laat je kind niet vallen – campagne kinderveiligheid

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s